ActionScrip 3.0 Örneği

ActionScript ile bir örnek yapacağız. Bu örneğimizde sahne üzerindeki şekillere tıklandığında altta bulunana dinamik metin içerisine şeklin adı yazılacaktır. Bunun için aşağıdaki tasarımı yapın. Şekilleri yandaki araç paletinden çizebilirsiniz. Sadece altta bulunan ve mesaj yazdıracağım metin alanı için bileşenlerdeki LABEL kullanmayacağız. Bu kez farklı olması için yandaki metin aracını kullanalım. Metin kutusunu seçince özellikler panelindeki statik metin özelliğini dinamik metin yapın ve <Örnek Adını> mesaj olarak belirleyin.

Çizdiğiniz şekilleri F8 tuşuna basarak Film Klibine çevirin ve <Örnek Adı>uygun isimler vererek değiştirin. Unutmayın ki örnek ad olarak belirlediğiniz ad ile kodlarda kullanacağımız fonksiyon (function) adları farklı olmak zorunda. Aşağıdaki kodlarda da bunu görebilirsiniz.  Tasarımımız aşağıdaki gibi olacaktır. Şimdi gelelim kod yazma kısmına. Sahnede boş bir alanı tıklayın ve F9 tuşuna

ASsekil

basın. Kod penceresi karşınıza gelecek. oraya aşağıdaki kodları yazıp Ctrl+Enter tuşuna bastığınızda çalışacaktır.

//dortgen sahnedeki şeklin adı, ddortgen ise çalıştırılacak 
//fonksiyonun adı
//aynı durum diğer şekiller içinde geçerlidir.
dortgen.addEventListener(MouseEvent.CLICK,ddortgen);
function ddortgen(e:MouseEvent)
{
	mesaj.text="Dikdörtgene tıkladınız.";
}

kare.addEventListener(MouseEvent.CLICK,karee);
function karee(e:MouseEvent)
{
	mesaj.text="Kareye tıkladınız.";
}

daire.addEventListener(MouseEvent.CLICK,dairee);
function dairee(e:MouseEvent)
{
	mesaj.text="Daireye tıkladınız.";
}

yamuk.addEventListener(MouseEvent.CLICK,yamukk);
function yamukk(e:MouseEvent)
{
	mesaj.text="Yamuğa tıkladınız.";
}

ucgen.addEventListener(MouseEvent.CLICK,ucgenn);
function ucgenn(e:MouseEvent)
{
	mesaj.text="Üçgene tıkladınız.";
}

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir