ActionScript’te Değişken tanımlama
Bir programlama dili kullanıyorsanız değişken kullanmadan işlem yapmak oldukça zordur. Değişkenler programlama dilinin temelini oluşturur. Actionscript’te de değişkenler vardır.
Peki nedir değişken? Değişkenler, programınızda kullandığınız değerleri saklamanıza olanak sağlar. Bir değişken bildirmek için, değişken adıyla var(variable) deyimini kullanmanız gerekir. Değişkenler tanımlanmadan kullanılamaz aksi halde programınızda hata alırsınız. Değişkeni tanımlamak için var kullanılır. Tanımlama işlemi şu şekilde yapılır.
var değişken adı : değişken türü = değeri;
Değişken adı : Değişkenin adını belirtir. Değişken adı içinde özel karakterler (+.-.*./,?….) kullanılmaz. Sayı ile başlamaz ama sayı ile devam edebilir. Türkçe karakter kullanabilirsiniz ama kullanmamanızı tavsiye ederim. Değişken Türü : Değişken içerisinde hangi tür ver saklayacağınızla alakalıdır. Türü sayı, metin, karakter rakam vb. olabilir. Değişken türleri aşağıdaki gibidir.
//Number değişken tanımlama şekli var sayi:Number //sayma sayisi "int" var saymasayisi:int = 5.555 // pozitif tamsayi uint var pozitiftamsayi:uint = 5 // String değişken tanımlama şekli var ad:String = " Barbaros " // boolean "true" ve "false" var medenidurum:Boolean // diziler 0. elemandan başlar // String içerikli dizi var kisiler:Array = new Array("değer1","değer2","değer3","değer4","değer5","değer6","değer7"); // Number içerikli dizi var sayilar:Array = new Array(1,2,3,4,5,6,7); // kisiler dizisinin 4. elmanının çıktısı sonuc1_txt.text="1. text " + kisiler[3]; // sayilar dizisinin 4. elmanı ile 5. elemanının number türünde toplamının çıktısı sonuc2_txt.text="2. text " +Number(sayilar[3]+sayilar[4]) // sayilar dizisinin 4. elmanı ile 5. elemanının string türünde toplamının çıktısı sonuc3_txt.text="3. text " +sayilar[3] + sayilar[4]
Değeri : Değişkende saklanacak bilgidir. Tanımlama sırasında değer atamak zorunlu değildir.
var sayi:int = 5; //sayi değişkenine 5 değerini kaydeder. bu şekilde olacağı gibi var sayi:int ; sayi=5 //şeklinde de olabilir.
idare
değişkene dışardan veri girişi yapılabiliyor mu?
dışarıdan kastınız animasyon sırasında ise evet girebilirsiniz. Sahneye bir metin alanı ekler ve türünü dinamik metin yaparsanız oradan veri girişi yapabilirsiniz. mesela veri girişi yapmak istediğiniz metin alanını eklediniz ve dinamik metin olarak ayarladınız. <Örnek Adı> kısmına deger yazdınız.
aşağıdaki kodlar bu metin alanından tanımlı değişkene değer aktarır.
var degisken : Number;
degisken = Number(deger.text)
şeklinde değer akratabilirsiniz. Burada flash ile yazmadığım için kodları büyük küçük harfe dikkat edilmesi gerekir. Bununla ilgili bir örnek uygulama hazırlayayım en kısa sürede inşaAllah.
Merhabalar ben bir zar attırıp zarda gelen sayıya göre o kadar kare ilerletmek istiyorum(örneğin zarda 5 geldi 5 kare piyon ilerleyecek) monopoly,kızma birader tarzı nasıl yapabilirim buna benzer bir örneğiniz var mı yardımcı olur musunuz ?
maalesef şu an elimde ona benzer bir uygulama yok.