Flash ActionScript Bilgi Yarışması Yapımı
Bu dersimizde Flash CS5 kullanarak bir bilgi yarışması daha yapacağız. Bir önceki uygulamamızda istatistik kısmını yapmamıştık. sadece doğru cevabı verirsek ileri butonu çıkıyordu ve bir sonraki soruya geçiyorduk. Bu sefer her cevabı tıkladığımızda bir sonraki soruya geçilecek ve en sonunda kaç soruya doğru cevap verdiğimizi, kaç soruyu yanlış cevapladığımızı ve puanımızı verecek.
İstatistik sayfamızın tasarımı şu şekildedir.
Kodlar şu şekildedir.
Karşılama Ekranımız
//karşılama ekranı 1. kare stop(); //başlangıçta tüm istatistikleri sıfırladık var dogru:Number =0; var yanlis:Number =0; var puan:Number=0; basla.addEventListener(MouseEvent.CLICK,baslat); function baslat(e:MouseEvent) { gotoAndStop(2); }
1. soru
//kare2 yani 1. soru stop(); //doğru cevap verilince yapılacaklar c12.addEventListener(MouseEvent.CLICK,d12); function d12(e:MouseEvent) { dogru = dogru+Number(1); //doğru sayısını bir arttır gotoAndStop(3); } //yanlış cevaplarda yapılacaklar c11.addEventListener(MouseEvent.CLICK,y11); function y11(e:MouseEvent) { yanlis = yanlis+Number(1); //yanlış sayısını bir arttır gotoAndStop(3); } c13.addEventListener(MouseEvent.CLICK,y13); function y13(e:MouseEvent) { yanlis = yanlis+Number(1); gotoAndStop(3); } c14.addEventListener(MouseEvent.CLICK,y14); function y14(e:MouseEvent) { yanlis = dogru+Number(1); gotoAndStop(3); }
2. soru
//kare3 yani 2. soru stop(); //doğru cevap verilince yapılacaklar c23.addEventListener(MouseEvent.CLICK,d23); function d23(e:MouseEvent) { dogru = dogru+Number(1); gotoAndStop(4); } //yanlış cevaplarda yapılacaklar c21.addEventListener(MouseEvent.CLICK,y21); function y21(e:MouseEvent) { yanlis = yanlis+Number(1); gotoAndStop(4); } c22.addEventListener(MouseEvent.CLICK,y22); function y22(e:MouseEvent) { yanlis = yanlis+Number(1); gotoAndStop(4); } c24.addEventListener(MouseEvent.CLICK,y24); function y24(e:MouseEvent) { yanlis = yanlis+Number(1); gotoAndStop(4); }
3. soru
//kare4 yani 3. soru stop(); //doğru cevap verilince yapılacaklar c32.addEventListener(MouseEvent.CLICK,d32); function d32(e:MouseEvent) { dogru = dogru+Number(1); gotoAndStop(5); } //yanlış cevaplarda yapılacaklar c31.addEventListener(MouseEvent.CLICK,y31); function y31(e:MouseEvent) { yanlis = yanlis+Number(1); gotoAndStop(5); } c33.addEventListener(MouseEvent.CLICK,y33); function y33(e:MouseEvent) { yanlis = yanlis+Number(1); gotoAndStop(5); } c34.addEventListener(MouseEvent.CLICK,y34); function y34(e:MouseEvent) { yanlis = yanlis+Number(1); gotoAndStop(5); }
4. soru
//kare5 yani 4. soru stop(); //doğru cevap verilince yapılacaklar c44.addEventListener(MouseEvent.CLICK,d44); function d44(e:MouseEvent) { dogru = dogru+Number(1); gotoAndStop(6); } //yanlış cevaplarda yapılacaklar c42.addEventListener(MouseEvent.CLICK,y42); function y42(e:MouseEvent) { yanlis = yanlis+Number(1); gotoAndStop(6); } c43.addEventListener(MouseEvent.CLICK,y43); function y43(e:MouseEvent) { yanlis = yanlis+Number(1); gotoAndStop(6); } c41.addEventListener(MouseEvent.CLICK,y41); function y41(e:MouseEvent) { yanlis = yanlis+Number(1); gotoAndStop(6); }
5. soru
//kare6 yani 5. soru stop(); //doğru cevap verilince yapılacaklar c51.addEventListener(MouseEvent.CLICK,d51); function d51(e:MouseEvent) { dogru = dogru+Number(1); gotoAndStop(7); } //yanlış cevaplarda yapılacaklar c52.addEventListener(MouseEvent.CLICK,y52); function y52(e:MouseEvent) { yanlis = yanlis+Number(1); gotoAndStop(7); } c53.addEventListener(MouseEvent.CLICK,y53); function y53(e:MouseEvent) { yanlis = yanlis+Number(1); gotoAndStop(7); } c54.addEventListener(MouseEvent.CLICK,y54); function y54(e:MouseEvent) { yanlis = yanlis+Number(1); gotoAndStop(7); }
istatistik ekranı. Burada sahneye dinamik metinler ekleyerek sonuçları bu metinlerin içerisine yazdırdık.
//kare7 yani istatistik stop(); ds.text=String(dogru); ys.text=String(yanlis); p.text=String(dogru*Number(10));
Öğrencilerin derste yaptığı uygulamalar;
ATL 11A Esra Darılmaz:
[kml_flashembed publishmethod=”static” fversion=”8.0.0″ movie=”http://www.mustafaakbal.com.tr/wp-content/uploads/2013/04/esradarilmaz.swf” width=”470″ height=”300″ targetclass=”flashmovie”]
[/kml_flashembed]
ATL 11A Mert YILMAZ :
[kml_flashembed publishmethod=”static” fversion=”8.0.0″ movie=”http://www.mustafaakbal.com.tr/wp-content/uploads/2013/04/mertyilmaz.swf” width=”470″ height=”300″ targetclass=”flashmovie”]
[/kml_flashembed]
ATL 11A Rabia Binici :
[kml_flashembed publishmethod=”static” fversion=”8.0.0″ movie=”http://www.mustafaakbal.com.tr/wp-content/uploads/2013/04/rabiabinici.swf” width=”470″ height=”300″ targetclass=”flashmovie”]
[/kml_flashembed]
lutfen yardım edın odevım varda tag question ile ilgili bilgi yarışması yapmam lazım
kodları incelerseniz rahatlıkla yapabilirsiniz.
çok işime yaradı teşekkürler
kolay gelsin.
ŞİMDİ HOCAM KODLARI BUTONLARIN İÇİNEMİ YOKSA KATMANLARAMI YAZACAĞIZ?
Kodları çalışma alanında boş bir yere tıklayarak yazacaksınız. As 2.0 da nesne içine yazılıyordu.
hocam bu sorular hep aynı sırayla olmaması için ne yazmamız lazım rastgele atak
rastgele sayılar tutturarak if komutu ile rast gele seçebilirsiniz. Bu durmda epey iyi kod yazmak gerekli ki bilgisayar aynı sayıyı tekrar tutmayacak ve her seferinde arklı sorular gelecek.
hocam bütün kodları yazdım istatistik sunucunu vermiyor nasıl yapabilirim
kodlarda bir noktayı atlamış olabilirsiniz. zira kodlar çalışyıro ve tüm öğrencilerim bu şekilde kodladığında bireysel hatalar oluşursa düzeltiyoruz. öğretmeninizden yardım isteyin yada fla gönderin bakayıım
action script 3.0 kare bulmaca nasıl yapabilirim ? yardımcı olur musunuz?
kare bulmacayı nasıl yapmayı düşünüyorsunuz?
dogru ve yanlış sayılarını yazdırmıyor bazen doğru sayısını yazıyo bazende yanlış sayılarını yazıyo
sorunsuz çalışmakta bazen öyle bazen böyle çalışıyorsa kodlamada bir hata yapmış olabilirsiniz.
daha farklı bi kodu yokmu
farklıdan kastınız nedir?
hocam yanlış cevap verildiğinde doğru cevabı göstermek için ne yapabilirz
butona kod yazarsınız ve her buton tıklandığında bir metin alanına doğru cevabı yazdırabilirsiniz.
doğru yanlış kısmında puan yazan yeri buton mu yapacaz text yazdığımızda nasıl yazcaz 0 mı başka bir şeymi
puan yazan kısma puanı yazdırmak için dinamik metin olarak ayarlamanız gerekli. dinamik metin yapar ve atıyorum ismini de sonpuan olarak belirlerseniz sonpuan.text = ….. yazdığınızda o dinamik metin kısmına eşittirin sağ kısmındaki değer yazılır.
Hocam merhabalar ben adam asmaca oyunu yapmak istiyorumda kullanıcı soruyu yanlış yaptığında kafası çizilsin mesela onu nasıl yapabiliriz bir türlü yapamadım onu
önceden asılacak adamı parça parça çizer görünürlüğü false yaparsınız. her soruda uanlış cevap verirse bir parçanın görünürlüğünü true yaparak halledilebilir.
bunların swf olarak idnirmek istyrm
bulabilirsem eklerim.