Flash CS5 Actionscript 3.0 HitTestObject

Flashta iki nesnenin çarpışması nasıl bulunur ve nasıl işlem yapılır konusunda biraz bilgi vereceğim. Flash animasyonu yaparken genelde birkaç örnek yaptıktan sonra kişilerin aklına oyun yapmak gelir. Bunu için en basit oyunlar genelde çarpışma testi içeren oyunlardır. Umarım bu konudan sonra sizlerde basit bir oyun yapabilirsiniz. Artık başlayalım;

Sahneye bir kare, bir daire ve bir dinamik metin alanı ekleyin. Metin alanının adı mesaj, diğerlerinin adı ise şekilleri ile aynı ismi taşıyor.

Daha sonra sahnede boş bir alanı tıklayın ve F9’a basarak aşağıdaki kodları yazın.

stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, carpma);
stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket);
function hareket(event:KeyboardEvent) 
{
    if (event.keyCode==Keyboard.LEFT) {
        daire.x -= 1; // top nesnesinin x koordinatını 1 eksiltir.
    }
    if (event.keyCode==Keyboard.RIGHT) {
        daire.x+=1; // top nesnesinin x koordinatını 1 artırır.
    }
    if (event.keyCode==Keyboard.UP) {
        daire.y-=1; // top nesnesinin y koordinatını 1 eksiltir.
    }
    if (event.keyCode==Keyboard.DOWN) {
        daire.y+=1; //top nesnesinin y koordinatını 1 artırır.
    }
}
function carpma(e:Event):void{
if (daire.hitTestObject(kare)) 
{
mesaj.text="Çarptınız";
}
}

Örnek Uygulama

[kml_flashembed publishmethod=”static” fversion=”8.0.0″ movie=”http://www.mustafaakbal.com.tr/wp-content/uploads/2013/05/carpma.swf” width=”400″ height=”200″ targetclass=”flashmovie”]

Get Adobe Flash player

[/kml_flashembed]

2 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir