Flash CS5 ActionScript Bilgi Yarışması Yapımı

Bu uygulamamızda basit bir bilgi yarışması yapacağız. 5 adet soru olacak ve  doğru cevabı bildiğinizde ileri butonu aktif olaca ve diğer cevaplar gizlenecektir. Bunu için flash programını acın. İlk açılışta karşılama ekranı gelmek zorunda değildir. Ben karşılama ekranı hazırladım ve BAŞLA butonunu tıklayınca sorular karşımıza gelecek.

basladugme

Standart buton yerine ben yandaki çizim araçları ile bir buton çizdim ve içerisine BAŞLA yazdım. Daha sonra F8’e basarak çizimi düğmeye dönüştürün. Düğmenin örnek adını basla yapın. İlk karenin tasarımını şu şekilde yaptım. Daha sonra ilk karede iken sahnede boş bir alana tıklayın, F9’a basarak kod penceresini açın ve aşağıdaki kodları yazın.

stop();
basla.addEventListener(MouseEvent.CLICK,baslat);
function baslat(e:MouseEvent)
{
	gotoAndStop(2);
	}

Daha sonra ilk sayfaya soruyu ekleyin ve bileşenlerden 4 adet cevap butonu ve 1 adet ileri butonu ekleyin. Cevap butonlarına sırası ile c11,c12,c13,c12 ileri butonuna ise ileri1 olarak isim verin. Burada c11; cevap 1. kare 1. cevabın kısaltması olarak düşünün. Bunu her karede uygun olarak değiştirin. Ben bütün karelerdeki kodlarını aşağıda vereceğim gereken değişiklikleri siz yapabilirsiniz. 1. sorunun tasarımını şu şekilde yaptım.

sahne2Bu soruda doğru cevap Tanju ÇOLAK yani c12 kodlu butondur. Ona göre eğer o butona tıklanırsa diğerleri gizlenecek ve ileri butonu görünür olacaktır. İleri butonunun ismi ise ileri1‘dir. Diğer butonlarda kodlama yapmadım sadece ileri ve doğru cevap butonları için kod yazdım. Kodlar aşağıdadır.

stop();
ileri1.visible=false;
stop();
ileri1.addEventListener(MouseEvent.CLICK,ilerig1);
function ilerig1(e:MouseEvent)
{
	gotoAndStop(3);
	}

c12.addEventListener(MouseEvent.CLICK,cc12);
function cc12(e:MouseEvent)
{
	ileri1.visible=true;
	c11.visible=false;
	c13.visible=false;
	c14.visible=false;
	}

Daha sonra zaman çizelgesinde bir sonraki karaye sağ tıklayarak anahtar kare ekleyin ve soruları yazın. Kodlarını yazmak için F9’a basın ve kodları nesnelerin isimlerine göre uygun şekilde değiştirin. Daha sonra yapacağımız uygulamalarda soruların en sonunda istatistik yapacağız. Uygulamamız;

Tüm karelerdeki kodlar;

//birinci kare karşılama ekranı
stop(); //animasyonun kare kare oynamaması için durduruyoruz.
basla.addEventListener(MouseEvent.CLICK,baslat);
function baslat(e:MouseEvent)
{
	gotoAndStop(2);
	}

//2. kare yani 1 soru
stop();
ileri1.visible=false;
stop();
ileri1.addEventListener(MouseEvent.CLICK,ilerig1);
function ilerig1(e:MouseEvent)
{
	gotoAndStop(3);
	}

c12.addEventListener(MouseEvent.CLICK,cc12);
function cc12(e:MouseEvent)
{
	ileri1.visible=true;
	c11.visible=false;
	c13.visible=false;
	c14.visible=false;
	}

//3. kare yani 2 soru
stop();
ileri2.visible=false;
ileri2.addEventListener(MouseEvent.CLICK,ilerig2);
function ilerig2(e:MouseEvent)
{
	gotoAndStop(4);
	}

c23.addEventListener(MouseEvent.CLICK,cc23);
function cc23(e:MouseEvent)
{
	ileri2.visible=true;
	c21.visible=false;
	c22.visible=false;
	c24.visible=false;
	}

//4. kare yani 3. soru
stop();
ileri3.visible=false;
ileri3.addEventListener(MouseEvent.CLICK,ilerig3);
function ilerig3(e:MouseEvent)
{
	gotoAndStop(5);
	}

c32.addEventListener(MouseEvent.CLICK,cc32);
function cc32(e:MouseEvent)
{
	ileri3.visible=true;
	c31.visible=false;
	c33.visible=false;
	c34.visible=false;
	}

//5. kare yani 4. soru
stop();
ileri4.visible=false;
ileri4.addEventListener(MouseEvent.CLICK,ilerig4);
function ilerig4(e:MouseEvent)
{
	gotoAndStop(6);
	}

c44.addEventListener(MouseEvent.CLICK,cc44);
function cc44(e:MouseEvent)
{
	ileri4.visible=true;
	c41.visible=false;
	c42.visible=false;
	c43.visible=false;
	}

//6. kare yani 5. soru
stop();
bitti.visible=false;
bitti.addEventListener(MouseEvent.CLICK,son);
function son(e:MouseEvent)
{
	gotoAndStop(1);
	}

c51.addEventListener(MouseEvent.CLICK,cc51);
function cc51(e:MouseEvent)
{
	bitti.visible=true;
	c52.visible=false;
	c53.visible=false;
	c54.visible=false;
	}

7 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir